Η πρόταση της Π.Α.Σ.Π. για την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Θέμα 1 : Αξιολόγηση καθηγητών από τους φοιτητές
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΠ : Πάγια θέση της παράταξης μας είναι ο συνεχής έλεγχος της διδακτικής επάρκειας των μελών ΔΕΠ μέσω της άμεσης αξιολόγησής τους από όλους τους φοιτητές που συμμετέχουν σε κάθε μάθημα του προγράμματος σπουδών, με κατάλληλα ανώνυμα ερωτηματολόγια.
Προτείνουμε, την υποχρεωτική σύνταξη ανωνύμων ερωτηματολογίων από όλους τους φοιτητές με τα το πέρας της διδασκαλίας κάθε μαθήματος. Ακολούθως προτείνουμε τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων να σχηματίζουν ένα πόρισμα για τη διδακτική επάρκεια κάθε διδάσκοντα κα αυτό να λαμβάνεται υπόψη στις διαδικασίες ανέλιξης αυτού.
Θέμα 2 : Άσυλο
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΠ : Αποτελώντας τη συνέχεια των μελών της παράταξης που κατάφερε να θεσμοθετήσει το θεσμό του ασύλου τη δεκαετία του 80 θεωρούμε ότι οποιαδήποτε αλλαγή ως προς την ελαστικοποίηση του μέτρου είναι εκ του πονηρού. Πιστεύουμε σε ένα Πανεπιστήμιο ελεύθερης ανταλλαγής απόψεων και ιδεών και ο θεσμός του ασύλου εξασφαλίζει κάτι τέτοιο. Ταυτόχρονα αναγνωρίζουμε ότι ο θεσμός αυτός έχει εν πολλοίς υποβιβαστεί στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας ως άλλοθι διάφορων κακοποιών στοιχείων που χρησιμοποιούν το campus για πλειάδα παράνομων πράξεων (κλοπές, εμπόριο ναρκωτικών).
Γι’ αυτούς τους λόγους προτείνουμε :
1. Καμία αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για το άσυλο
2. Καλύτερος έλεγχος των χώρων του πανεπιστημίου με ενίσχυση της υπηρεσίας φύλαξης και του φωτισμού της πανεπιστημιούπολης
3. Υιοθέτηση από πλευράς της πρυτανείας δράσεων που θα δίνουν ζωή στο πανεπιστήμιο όλες τις ώρες (εκδηλώσεις, internet café, μαθήματα ξένων γλωσσών κ.α.)
Θέμα 3: Ανάδειξη πρυτανικών αρχών και συμμετοχή φοιτητών
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΠ : Η παράταξη μας είναι η πρώτη και η μοναδική που προτείνε την καθολική ψηφοφορία των φοιτητών και την αναγωγή της ψήφου στο 100% των μελών ΔΕΠ. Με τον τρόπο αυτό καταργούνται οι πελατειακές σχέσεις καθηγητών-παρατάξεων και όλοι οι φοιτητές αποκτούν τη δύναμη να είναι συμμέτοχοι και υπόλογοι στην εκλογή πρυτανικών αρχών.
Θέμα 4: Οικονομικά πανεπιστημίων – Αυτοτέλεια
Οι μεγαλύτερες θεσμικές ελλείψεις στο χώρο της οικονομικής διοίκησης των πανεπιστημίων βασίζονται στο παρακάτω τρίπτυχο :
1. Έλλειψη αυτοτέλειας
2. Οικονομική διαχείριση «κατά το δοκούν» από την εκάστοτε πρυτανική αρχή (επιτροπή ερευνών κτλ)
3. Υποχρηματοδότηση από το κεντρικό κράτος
Απέναντι σ’αυτά οι προτάσεις της Π.Α.Σ.Π. είναι σαφείς:
1. Διπλασιασμός των δαπανών για την παιδεία (40% του Δ’ΚΠΣ)
2. Πλήρης διαχείριση των ερευνητικών από ανεξάρτητο φορέα-ίδρυμα ερευνών ανά πανεπιστήμιο
3. Διοικητική αυτοτέλεια
Από όλα τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι για να μπορέσει το ελληνικό πανεπιστήμιο να φτάσει σε υψηλό επίπεδο παραγωγής έρευνας και γνώσης χρειάζονται τομές και όχι ημίμετρα και προσωρινές λύσεις. Συνεπώς και μέχρι να συμβούν όλα αυτά κάθε συζήτηση για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων (με αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος) κρίνεται εκ του πονηρού και σίγουρα θα οδηγήσει το δημόσιο πανεπιστήμιο σε ακαδημαϊκό μαρασμό αφού δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα ιδιωτικά ιδρύματα σε πολλούς τομείς.
Για την Π.Α.Σ.Π. η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό που πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε όλους τους Έλληνες σε συνδυασμό με υψηλά στάνταρ ποιότητας σε ακαδημαϊκό και ερευνητικό επίπεδο.
Δύναμή μας είναι η δύναμη των προτάσεων που περιγράφονται παραπάνω και αποτελούν μέρος του οράματός μας για το ελληνικό πανεπιστήμιο.
Οι προτάσεις μας για τη Σχολή μας
Όσον αφορά τη Σχολή μας, οι επιδιώξεις μας για την λειτουργία του τμήματος είναι συγκεκριμένες:
Κτιριακό:
Είναι γεγονός ότι η παραμονή μας στο κτίριο, στο οποίο στεγαζόμαστε τώρα κρίνεται προσωρινή και δεν υπάρχει προοπτική να γίνει μόνιμη. Αρχικά λοιπόν πρέπει να διερευνηθεί η κατάσταση με το κτίριο στη Λεωφόρο Νίκης και μετέπειτα να εξετάσουμε το γεγονός της μετεγκατάστασής μας.
Δωρεάν Συγγράμματα:
Το πρόβλημα με τις σημειώσεις και τα βιβλία επί πληρωμή σταδιακά διευθετείται ενώ όλο και περισσότεροι καθηγητές είτε διανέμουν δωρεάν συγγράμματα είτε τη δημοσιεύουν σε ηλεκτρονική μορφή στο internet. Μένει να λύσουμε τα παροδικά προβλήματα σε συγγράμματα που δημιούργησε η αλλαγή των μαθημάτων με το νέο πρόγραμμα σπουδών.(Στόχος μας κανένας συμφοιτητής μας να μην πληρώνει κανένα σύγγραμμα)
Δημοσιογραφικές Δράσεις:
Ένας από τους στόχους μας είναι να κάνουμε αυτή τη Σχολή πιο…δημοσιογραφική. Πρόταση μας είναι η δημιουργία έντυπου (περιοδικού ή εφημερίδας) που θα δημιουργείται και θα δημοσιεύεται μέσα από το Σύλλογο Φοιτητών, ενώ επιδιώκουμε και τη δημιουργία ραδιοφωνικού σταθμού που θα εκπέμπει με τη βοήθεια και την τεχνική υποστήριξη των εργαστηρίων της Σχολής. Η πρότασή μας για τη δημιουργία ιστοσελίδας Συλλόγου Φοιτητών ήδη μπήκε σε τροχιά υλοποίησης. Επίσης, προτείνουμε δημιουργία ανοιχτού διαλόγου και δημιουργία ημερίδων με μέλη της ΕΣΗΕΜΘ προκειμένου να λυθεί μία και καλή το πρόβλημα της αναγνώρισης του πτυχίου μας στα ΜΜΕ, που αποτελούν το χώρο εργασίας μας, αλλά και το θέμα της πληρωμής κατά τη διάρκεια της πρακτικής μας εργασίας.
Γραφείο Διασύνδεσης:
Το γραφείο Διασύνδεσης μετά από πολλές παρεμβάσεις μας επιτέλους λειτουργεί. Καλούμε όλους τους φοιτητές να συμβουλευτούν τους αρμόδιους καθηγητές και να συμβάλλουν με τις προτάσεις τους.
Πιστοποιητικό γνώσης ξένων γλωσσών:
Το πιστοποιητικού γνώσης Η/Υ αναγνωρισμένου από το κράτος, δίνεται μετά από συγκεκριμένο αριθμό παρακολούθησης μαθημάτων στο εργαστήριο. Μένει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να συμβεί κάτι ανάλογο με τις ξένες γλώσσες.
Οι απαιτήσεις, τα όνειρα και οι επιδιώξεις μας δεν σταματούν εδώ. Τα προαναφερθέντα σημεία αποτελούν ένα μέρος μόνο των λειτουργικών ζητημάτων που θέλουμε να αλλάξουμε.
θα συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για μία καλύτερη Σχολή Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, για ένα καλύτερο δημόσιο Πανεπιστήμιο.
Π.Α.Σ.Π. Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε.
Θέμα 1 : Αξιολόγηση καθηγητών από τους φοιτητές
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΠ : Πάγια θέση της παράταξης μας είναι ο συνεχής έλεγχος της διδακτικής επάρκειας των μελών ΔΕΠ μέσω της άμεσης αξιολόγησής τους από όλους τους φοιτητές που συμμετέχουν σε κάθε μάθημα του προγράμματος σπουδών, με κατάλληλα ανώνυμα ερωτηματολόγια.
Προτείνουμε, την υποχρεωτική σύνταξη ανωνύμων ερωτηματολογίων από όλους τους φοιτητές με τα το πέρας της διδασκαλίας κάθε μαθήματος. Ακολούθως προτείνουμε τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων να σχηματίζουν ένα πόρισμα για τη διδακτική επάρκεια κάθε διδάσκοντα κα αυτό να λαμβάνεται υπόψη στις διαδικασίες ανέλιξης αυτού.
Θέμα 2 : Άσυλο
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΠ : Αποτελώντας τη συνέχεια των μελών της παράταξης που κατάφερε να θεσμοθετήσει το θεσμό του ασύλου τη δεκαετία του 80 θεωρούμε ότι οποιαδήποτε αλλαγή ως προς την ελαστικοποίηση του μέτρου είναι εκ του πονηρού. Πιστεύουμε σε ένα Πανεπιστήμιο ελεύθερης ανταλλαγής απόψεων και ιδεών και ο θεσμός του ασύλου εξασφαλίζει κάτι τέτοιο. Ταυτόχρονα αναγνωρίζουμε ότι ο θεσμός αυτός έχει εν πολλοίς υποβιβαστεί στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας ως άλλοθι διάφορων κακοποιών στοιχείων που χρησιμοποιούν το campus για πλειάδα παράνομων πράξεων (κλοπές, εμπόριο ναρκωτικών).
Γι’ αυτούς τους λόγους προτείνουμε :
1. Καμία αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για το άσυλο
2. Καλύτερος έλεγχος των χώρων του πανεπιστημίου με ενίσχυση της υπηρεσίας φύλαξης και του φωτισμού της πανεπιστημιούπολης
3. Υιοθέτηση από πλευράς της πρυτανείας δράσεων που θα δίνουν ζωή στο πανεπιστήμιο όλες τις ώρες (εκδηλώσεις, internet café, μαθήματα ξένων γλωσσών κ.α.)
Θέμα 3: Ανάδειξη πρυτανικών αρχών και συμμετοχή φοιτητών
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΠ : Η παράταξη μας είναι η πρώτη και η μοναδική που προτείνε την καθολική ψηφοφορία των φοιτητών και την αναγωγή της ψήφου στο 100% των μελών ΔΕΠ. Με τον τρόπο αυτό καταργούνται οι πελατειακές σχέσεις καθηγητών-παρατάξεων και όλοι οι φοιτητές αποκτούν τη δύναμη να είναι συμμέτοχοι και υπόλογοι στην εκλογή πρυτανικών αρχών.
Θέμα 4: Οικονομικά πανεπιστημίων – Αυτοτέλεια
Οι μεγαλύτερες θεσμικές ελλείψεις στο χώρο της οικονομικής διοίκησης των πανεπιστημίων βασίζονται στο παρακάτω τρίπτυχο :
1. Έλλειψη αυτοτέλειας
2. Οικονομική διαχείριση «κατά το δοκούν» από την εκάστοτε πρυτανική αρχή (επιτροπή ερευνών κτλ)
3. Υποχρηματοδότηση από το κεντρικό κράτος
Απέναντι σ’αυτά οι προτάσεις της Π.Α.Σ.Π. είναι σαφείς:
1. Διπλασιασμός των δαπανών για την παιδεία (40% του Δ’ΚΠΣ)
2. Πλήρης διαχείριση των ερευνητικών από ανεξάρτητο φορέα-ίδρυμα ερευνών ανά πανεπιστήμιο
3. Διοικητική αυτοτέλεια
Από όλα τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι για να μπορέσει το ελληνικό πανεπιστήμιο να φτάσει σε υψηλό επίπεδο παραγωγής έρευνας και γνώσης χρειάζονται τομές και όχι ημίμετρα και προσωρινές λύσεις. Συνεπώς και μέχρι να συμβούν όλα αυτά κάθε συζήτηση για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων (με αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος) κρίνεται εκ του πονηρού και σίγουρα θα οδηγήσει το δημόσιο πανεπιστήμιο σε ακαδημαϊκό μαρασμό αφού δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα ιδιωτικά ιδρύματα σε πολλούς τομείς.
Για την Π.Α.Σ.Π. η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό που πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε όλους τους Έλληνες σε συνδυασμό με υψηλά στάνταρ ποιότητας σε ακαδημαϊκό και ερευνητικό επίπεδο.
Δύναμή μας είναι η δύναμη των προτάσεων που περιγράφονται παραπάνω και αποτελούν μέρος του οράματός μας για το ελληνικό πανεπιστήμιο.
Οι προτάσεις μας για τη Σχολή μας
Όσον αφορά τη Σχολή μας, οι επιδιώξεις μας για την λειτουργία του τμήματος είναι συγκεκριμένες:
Κτιριακό:
Είναι γεγονός ότι η παραμονή μας στο κτίριο, στο οποίο στεγαζόμαστε τώρα κρίνεται προσωρινή και δεν υπάρχει προοπτική να γίνει μόνιμη. Αρχικά λοιπόν πρέπει να διερευνηθεί η κατάσταση με το κτίριο στη Λεωφόρο Νίκης και μετέπειτα να εξετάσουμε το γεγονός της μετεγκατάστασής μας.
Δωρεάν Συγγράμματα:
Το πρόβλημα με τις σημειώσεις και τα βιβλία επί πληρωμή σταδιακά διευθετείται ενώ όλο και περισσότεροι καθηγητές είτε διανέμουν δωρεάν συγγράμματα είτε τη δημοσιεύουν σε ηλεκτρονική μορφή στο internet. Μένει να λύσουμε τα παροδικά προβλήματα σε συγγράμματα που δημιούργησε η αλλαγή των μαθημάτων με το νέο πρόγραμμα σπουδών.(Στόχος μας κανένας συμφοιτητής μας να μην πληρώνει κανένα σύγγραμμα)
Δημοσιογραφικές Δράσεις:
Ένας από τους στόχους μας είναι να κάνουμε αυτή τη Σχολή πιο…δημοσιογραφική. Πρόταση μας είναι η δημιουργία έντυπου (περιοδικού ή εφημερίδας) που θα δημιουργείται και θα δημοσιεύεται μέσα από το Σύλλογο Φοιτητών, ενώ επιδιώκουμε και τη δημιουργία ραδιοφωνικού σταθμού που θα εκπέμπει με τη βοήθεια και την τεχνική υποστήριξη των εργαστηρίων της Σχολής. Η πρότασή μας για τη δημιουργία ιστοσελίδας Συλλόγου Φοιτητών ήδη μπήκε σε τροχιά υλοποίησης. Επίσης, προτείνουμε δημιουργία ανοιχτού διαλόγου και δημιουργία ημερίδων με μέλη της ΕΣΗΕΜΘ προκειμένου να λυθεί μία και καλή το πρόβλημα της αναγνώρισης του πτυχίου μας στα ΜΜΕ, που αποτελούν το χώρο εργασίας μας, αλλά και το θέμα της πληρωμής κατά τη διάρκεια της πρακτικής μας εργασίας.
Γραφείο Διασύνδεσης:
Το γραφείο Διασύνδεσης μετά από πολλές παρεμβάσεις μας επιτέλους λειτουργεί. Καλούμε όλους τους φοιτητές να συμβουλευτούν τους αρμόδιους καθηγητές και να συμβάλλουν με τις προτάσεις τους.
Πιστοποιητικό γνώσης ξένων γλωσσών:
Το πιστοποιητικού γνώσης Η/Υ αναγνωρισμένου από το κράτος, δίνεται μετά από συγκεκριμένο αριθμό παρακολούθησης μαθημάτων στο εργαστήριο. Μένει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να συμβεί κάτι ανάλογο με τις ξένες γλώσσες.
Οι απαιτήσεις, τα όνειρα και οι επιδιώξεις μας δεν σταματούν εδώ. Τα προαναφερθέντα σημεία αποτελούν ένα μέρος μόνο των λειτουργικών ζητημάτων που θέλουμε να αλλάξουμε.
θα συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για μία καλύτερη Σχολή Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, για ένα καλύτερο δημόσιο Πανεπιστήμιο.
Π.Α.Σ.Π. Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε.
1 σχόλιο:
Κατερίνα μου, είμαι σίγουρος ότι γράφεις μόνο εσύ σ' αυτό το blog! Είσαι άτομο με όρεξη και πείσμα. Το μόνο άτομο που "πατάει" τόσο καλά πολιτικά σε σχέση με τους υπόλοιπους της παράταξης. Εσύ στηρίζεις την παράταξη. ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ! Να' σαι παντα έτσι δημιουργική και δυναμική. Ένας θαυμαστής σου...
Δημοσίευση σχολίου